Fosile- Minerale -Cristale-Roci

Toate sunt pulbere de piatra. Chiar si gandurile sunt pulberea stancilor launtrice framantate de vanturile si apele destinului.

miercuri, 12 iunie 2013

Fosile, minerale, cristale de vanzare



Fosile, minerale, cristale de vanzare:







                   Un site excelent pentru achizitionarea unor piese ieftine de buna calitate.

                   Puteti gasi de la oase de dinozauri, la plante fosile, de la agate la nevertebrate.

                   Situl este U.K., deci trebuie putina rabdare si ceva cheltuieli suplimentare cu transportul.

                   Am trecut acest link aici, tocmai pentru a crea o imagine de ansamblu mult mai buna asupra valorii unei piese:fosila, mineral sau roca.

                   Anumite categorii de piese sunt cu mult mai ieftine decat pretul lor pe siturile noastre. 

                   De pilda, la observatia pertinenta a unui bun prieten si colectionar, o masea de mamut se vinde "in afara", cu aproximativ 60 euro. Pe o piesa de acest tip, la noi se cere si 3-400 euro.

                   La noi se cere, dar nu se vinde. Eu am intalnit localnici, care cereau pe o astfel de piesa "mii de euro", fara sa accepte discutii sau sa inteleaga explicatii.

                   Totusi, un lucru ramane fara niciun fel de indoiala. 

                   O piesa gasita de tine are o alta valoare. 

                   De asemenea, o piesa mai modesta ca aspect decat cele vandute prin targuri sau siturile de profil si care nu provine dintr-o ocurenta bogata, clasica, cunoscuta, conteaza mai mult decat o galeata de trilobiti, amoniti piritizati, dinti cvasi industrializati de dinozaur sau rechin.


                  Eu i-am oferit de pilda, unui vanzator localnic, 300 de lei pe un fragment de masea de mamut gasit pe cursul unei ape in apropiere de orasul Horezu. Fragmentul era mic de tot si putin friabil. Omul nu a vrut sa mi-l vanda cu acesti bani si sincer imi pare rau ca nu i-am oferit mai mult, chiar daca gasesc o piesa superioara, gasita aiurea prin lume si vanduta printr-un boutique "din afara".


                Exista tot felul de idei pentru o colectie de pietre...Eu incerc, in masura destinului, sa gasesc cate un lemn fosilizat pe fiecare rau din tara. Sunt rauri pe care poti sa le strabati saptamani intregi in zadar, dar care, poate, candva au scos la iveala, unui localnic, unui cautator, o astfel de piesa. 

                 Aceasta e piesa de care ai nevoie si nu o piesa dintr-o rezervatie din care poti colecta cateva zeci intr-o zi sau dintr-un magazin din care poti pleca cu sacosa. Iar, daca exista un rau pe care nu ai reusit sa gasesti nimic, o poza cu el, o piatra oarecare cu el, pot sa fie la fel de relevante si incarcate emotional, ca si  piesa propriu zis.


                Colectionar de pietre nu e un cumparator cu bani, ci un cautator cu pasiune.

               
                Dar, e important de stiut, ca uneori, de la o simpla piesa cumparata aiurea de undeva, ti se pot deschide portile unei lumi de care vei ramane captivat toata viata.









19 comentarii:

  1. salut , am o piatra tare interesanta , are multe gauri , unele comunica intre ele , cum pot sa postez o poza , poate ma ajuta cineva cu o informatie ,. multumesc , remmilu@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna. Platforma blogului nu permite decat administratorilor publicarea de articole. O piatra interesanta e insa un lucru binevenit pe acest site. Din acest motiv, te rog sa tirmiti poza la adresa de email: nouavieti@gmail.com si desigur daca ai cateva cuvinte despre ea. Iarasi, daca vrei sa o vinzi, poti lasa pret, contact, telefon ce doresti. Tot ce trimiti pe adresa de eamil mai sus mentionata, va aparea ca articol pe site.

    RăspundețiȘtergere
  3. sunt foartetari pietrele

    RăspundețiȘtergere
  4. va plac pietrele mie imi plac foarte mult

    RăspundețiȘtergere
  5. salut , am cate pietre interesante , cum pot posta poze ? sau remmilu@yahoo.com . stima

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna, am fost la film la Iulius Mall Cluj undeva la inceputul lunii septembrie 2015, mi se pare, deci nu de mult. Jos in hall a fost un targ de minerale, roci si fosilii. Acolo am vzut niste fosilii de parca erau amoniti uriasi, dar parca nu era cochilia lor ci animalul din ea. Arata ca si o amonita uriasa, dar de atunci nu am gasit pe net ceva asemanator. Costa 700 de euro, bani pe care nu-i am la mine in orice moment, deci nu am putut cumpara, desi m-am indragostit de o piesa la prima vedere. De atunci caut pe net, dar nu gasesc nimic asemanator. Erau amanitiuriasi, dar era mai mult o spirala din piatra decat o cochilie compacta, de asta spun ca nu arata a cochilie ci mai degraba a animnal, melc stiu eu?... Am primit carte de vizita de la vanzatori, dar ampierdut-o. au spus ca sunt si pe facebook, dar nu gasesc. Daca i-mi putei da linkuri, sau informatii in privinta ceea ce am vazut, v-as fi recunoscator. Martin.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Este foarte posibil sa fi vazut chiar un amonit fosilizat. Totusi va sfatuiesc sa evitati cumpararea de piese o buna perioada de timp, deoarece piata este invadata de falsuri. Falsuri cu certificat de autenticitate. Si aici, si in Occident. Sunt facute in China si Africa.

      Ștergere
  7. Am gasit un articol. Ultima poza e piesa despre care am vorbit. I-mi puteti spune fosilia carui animal este piatra de pe poza!? Multam. Martin. http://radiotimisoara.ro/2015/09/11/foto-zeci-de-mii-de-bijuterii-atrag-timisorenii-la-expomineralia-noutatea-expozitiei-dintii-de-dinozaur-si-pietrele-de-meteorit/

    RăspundețiȘtergere
  8. Poate fi, de pilda, Crioceras bifurcatum. E incorect sa ma pronunt asupra speciei cu precizie, fara o analiza mai detaliata. Dar, asa cum v-am mai spus, trebuie sa aveti rabdare inainte de a achizitiona asa ceva. Credeti-ma, o astfel de piesa eu o pot construi de la zero in doua, trei zile. Si nu costa nimic, decat putina indemanare.. Poate ca nu iese un fals perfect, dar ganditi-va ce tehnologii si materiale au la indemana cei care chiar cu asta se ocupa...

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna seara!! Am si eu o piatra cred pretioasa din muntii greciei as dorii daca se poate cine este interesat si cine stie sa o evalueze sincer nu stiu cat de pretioasa este si ce contine. Bineinteles as vrea sa o vand.daca ma puteti ajuta ast mail pe d_cristina199227@yahoo.com va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  10. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  11. Va salut.Am de vanzare o colectie intreaga de roci si minerale din Alpi.Am un album de poze.Daca sunteti interesati anuntati-ma pe mail ;akitaras@yahoo.de.Colectia se afla in Austria.

    RăspundețiȘtergere
  12. buna ziua.am gasit 2 parti maxilare ,un os si un inel din coloana vartebrala probabil cerb(!)stiti cumva pe cineva care ar putea fi interesat?

    RăspundețiȘtergere
  13. as avea o colecție de roci și minerale de la un institut geologic cum as putea sa le evaluez?

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna as vrea sa cumpar si eu si eu cristal de natrolit , de unde l-as putea achizitiona?

    RăspundețiȘtergere